16 квітня 2020 року відбулася онлайн-нарада з питань функціонування вищої освіти за участі очільників Міністерства освіти та науки України й керівників закладів вищої освіти .
До учасників звернулася в. о. міністра Любомира Мандзій, яка зауважила, що наразі є підстави вважати, що завершення навчального року відбуватиметься дистанційно, тому важливо подбати про якість освіти в умовах карантину. Любомира Степанівна висловила впевненість, що завдяки спільним зусиллям Міністерства й керівників ЗВО буде вироблено ефективне рішення поведінки в ситуації, що склалася у зв’язку з пандемією коронавірусу.
Про особливості дистанційного навчання в період карантину говорив заступник міністра освіти та науки Єгор Стадний. Він зауважив, що більшість закладів вищої освіти впоралися з переходом на онлайн-навчання, особливо ті, хто до того мав відповідні платформи й технічні можливості. За словами Єгора Стадного, Міністерство моніторить ситуацію, вивчає результати проведених опитувань, виявляє успішний досвід і проблеми. Серед основних труднощів респонденти називають перенавантаженість. Більшість зіткнулися з тим, що дистанційна освіта не зменшила навантаження, а навпаки – збільшила його. Зокрема, для студентів суттєво зросла кількість письмових робіт через намагання підмінити ними практичні заняття. Така форма, за словами замміністра, загрожує зниженню якості робіт, на що слід звернути увагу й виробити якесь прийнятне рішення.
Ще одним болючим питанням, на думку Єгора Стадного, залишається неможливість перенесення в дистанційний режим проходження студентами різних видів практики. Головне – не знижувати якість освіти. Це питання потребує окремого розгляду й прийняття зваженого рішення.
До дискусії долучились і ректори ЗВО. У своїх виступах вони поділилися досвідом запровадження дистанційної освіти, подякували за підтримку МОН.
Підсумовуючи зустріч, в.о. міністра Любомира Мандзій подякувала за можливість такої конструктивної розмови, а також повідомила новину з позачергового засідання Верховної ради, на якому народні депутати проголосували «за» ратифікацію угоди про грант від Східноєвропейського Партнерства з енергоефективності та екології (E5P), спрямований на підвищення енергоефективності закладів вищої освіти.
Продовжуючи тезу про організацію наступного навчального року в умовах пандемії, генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих Олег Шаров перелічив особливості, що мусять бути враховані при підготовці нового навчального року, серед яких: збереження соціальної дистанції; розвиток дистанційної освіти; організація харчування й функціонування гуртожитків, за умов ризику захворювання на коронавірус. Також він зауважив, що навчальні плани на наступний рік мають бути скориговані так, щоб зменшити ризики поширення вірусу й забезпечити учасникам освітнього процесу необхідну соціальну дистанцію.